Friday, October 14, 2011

Sebulan ini

Sebulan dah saya jadi isteri buat suami tersayang. Alhamdulillah...
tapi bukan hari-hari jumpa suami sebab kami LDR...
bulan pertama yang beremosi bagi saya.
sebelum nie baca update2 entry dari mereka yang berLDR,
sekarang dah rasa sendiri....

Tapi masih bersyukur masih dapat berjumpa suami setiap hujung minggu, Alhamdulillah
sama ada saya ke KL atau suami balik Pahang..Jumaat dinanti2, Ahad terhenti, tidak datang Isnin lagi, biarlah cuti, cuti dan cuti.....tapi hanyalah mimpi...

Sebulan ini , saya belajar mengenali suami,
Lagi penyayang dan bersabar itu yang pasti,
Melayan karenah isteri hari-hari sepenuh hati,
Terima kasih suami atas kasih sayang ini,

Sebulan ini, baru belajar apa kegemaran suami,
tahap kemanisan air dan tahap kepedasan makanan,
selera kami tak banyak bezanya,
cuma suami kurang pedas berbanding saya..

Sebulan ini juga belajar menggosok baju kameja suami,
hee, menguji kesabaran juga menggosok baju mengambil masa lebih 30 minit,
tapi itulah yang saya belajar.

Sebulan ini tidak banyak yang saya belajar tentang suami,
InsyaAllah, masih belajar dan terus belajar...

Hari-hari mengadu rindukan suami,
sedih sendiri, suami redakan hati,
katanya Sabar itu manis Iman.. insyaAllah nanti hasilnya lagi baik dari sekarang..
Aminn...

Esok jumpa suami (^_^)

7 comments:

LisaLisut said...

eh dh sebulan ke?not yet laaa.hahaha.(feeling nk mood pengantin baru lg tak nk masuk sebulan lg lol)

syakilla.purple said...

put, sedih pulak plus risau. camne ila nnati kan :((((( kami pun bakal ber' LDR jugakkk. wuwuwuwuw....

ctzainal said...

kesiannyer kena berjauhan dgn husband..banyakkan bersabar ye put..

jom exchange link :-)

http://ctsukakahwin.blogspot.com/

miss puteri said...

lisa! hee 16 september nie sebulan tepat.. pengantib baru sebulan pon boleh! hehe

ila~ hee... kena blajar dengan org yg lebih berpengalaman...hee.. put pun baru lagi tapi insyaAllah. ada hikmahnya..

ct~ hee.. thanks dear! jum2 exchange

Cik Zimie said...

put tabahkan hati!!kitorg pun dah macam LDR dah ni.dekat 2 minggu tak jumpa tau.kihkih.

K.I.N.A said...

suka tau pantun2!..sweet je..

miss puteri said...

zimie~ sbar2 ye syg.. hee (^_^). mari bertabah sama2,,

kina~ hiks, itu jeh pandainye.hehe