Thursday, June 2, 2011

checklist tak siap

Sudah masuk bulan June. makanya saya hanya tinggal dua bulan selepas ditolak bulan Puasa dan Raya nanti. ok. bertenang. bertenang dan bertenang.

mari update apa-apa yang perlu


1.BAJU NIKAH

baju nikah,veil siap minggu depan. baju kurung moden design biasa2 aja.hee.. Lupa nak snap kain masa beli. Warna putih+silver macam tu lah.. lace n satin biasa. chiffon yang saya minat semua melebihi budget. nak ambil chiffon kosong, nak hantar beading pulak. malas di situ. Jadi , saya memilih yang paling mudah dan senang untuk saya. iaitu beli kain lace, satin, chiffon untuk veil, manik2 bagai.. total kos~ 450 untuk kain, veil, upah jahit semua, Tempat? SB Bridal semua house. Tempat yang sama untuk sampin dan baju melayu nikah en. tunang saya. Saya memang tidak mengsurvey banyak ye rakan-rakan. Nanti saya review dengan lebih lanjut selepas majlis. eceh.hehe.


2.KAD KAHWIN


Final design sudah diconfirmkan setelah dua kali pembetulan. Bayar half then proceed dengan printing. Sekarang tengah berdebar2 nak tunggu kad siap di print. Oh ye, dan kad saya 1000 keping berharga RM300 di myone card di area Jalan Pudu. Di jangka siap pada minggu depan juga. Dan juga sedang berbincang dengan seseorang tentang kad (~_^)


*blur nak sambung yang mana*hehe



3. Kasut nikah dan sanding


Kasut memg saya beli siap yang ada kat kedai aje, lebih puas hati sebab saya dah cuba dulu.*sebenarnya tak sempat nak tempah*hoho


4. Doorgift


Kotak akan dibeli hujung minggu ni, then baru akan difikirkan segala deko dan isi dalamnya. Harap saya ketemu apa yang berkenan dihati saya..amin..


*ok dah betul2 blur nak tulis apa*


ni namanya checklist tak siap.


dah.


kurang tenang.


hee.


bye.


14 comments:

Adawiyah A.Halim said...

checklist paling detail..hhehehehe

nida-razak said...

baju nikah put, put guna kain satin ek? kain satin cantik..tp nida klo leh nk guna chiffon, coz satin xsesuai untuk org yg chomel mcm nida ni..huhu..tp ari tu da terbeli satin kat jakel..huuu

miss puteri said...

kan adawiyah kan..haha. ketenangan tergugat tu jadik macam tu..hehe

nida~ dah ter beli boleh buat baju raya!hehe..chiffon sgt2 cantik dear!suke..hehe

♥ Kasut Pink ♥ said...

hantar beading kos macam lagi tinggi kot. aritu igt nak anta gi upgrade baju khatam tp terkejut dgn upahnye. Tgh cari alternatif lain utk upgrade baju tu selain dr beading sbb nk buat sendirik x pandai tp malas pon satu..hehehe

nida-razak said...

then akak nida belikan nida bridal satin..so klo nk beli chiffon, mcm banyak plak bazir..tp xtau nk guna satin yg nida beli tu or yg bridal satin yg akak nida bg tu..masalah lg, huhu...klo kain jenis tu, nida xtau patern ap yg sesuai...

~ NANA ~ said...

go go go put comelll!

tak lama dah tu...hihi

LisaLisut said...

at least dh buat kad ok put!! i tak pun lg.huwaaaaaaaa.baju nikah pn tertunggu2 dh siap ke belum tak call2..haish...

miss puteri said...

KP~ Kan kan. beading mahal kan.. takpelah.. guna inisiatif lain jeh..hehe.

nida~ guna kain yang ada semaksimum mungkin, baru berbaloi2 hehe.. tunjuk kat blog meh kami2 tolong pilih.hehe

NANA~ kan, tak sabar nk mcm Nana, minggu depan jeh..hehe
tq si manis!

Lisa~ mari kita bertenang sama2.hehe.. jgn lupa update tau apa yang u buat, kita kan kembar tarikh!hehe

Reen Tart Nenas said...

cabaran paling besar kahwin selepas raya, adalah badan mudah naik kalau x control makan :) peace

miss puteri said...

ye!hehe.. kena jga betul tidak nanti pakai baju semua tak muat!hehe. tq reen!

nida-razak said...

hehe..okey2..nanti nida share kat blog..

iPai said...

rilex put .. chaiyok2 ...

miss puteri said...

nida~ yey! tak sbar nk tgok!!hee


ipai~ hehe. cool2..hee. thanks!

nida-razak said...

hehe..tunggu..btw, nida da update baru pasal warna tema.. =)