Friday, March 18, 2011

D.I.Y : bunga tisu carnation mudah ringkas

Terima kasih buat NYOMEL yang buat entry INI!!

step dulu yang INI.... macam rumit dan lambat sikit. kena gunting bulat2 lagi bagai kan.. step yang ni lagi mudah..

KAEDAH DARI SINI

1. potong kertas tisu anda segi empat macam ini. (guna tangan je tau potong nie)

2. Akan dapat 4 segi empat ini yang berliku2 macam 2

3. Buka, jadi macam ni..

4. Lapik 2 tisu diatas.

5. lipat2 macam nak buat kipas

6. dapat macam nie

7. ikat dengan dawai ketat2

8. ikut kaedah ini.hehe

9. jadilah bunga ini!


hasil saya masa rehat tadi! (~_^)


ok, pi cuba! mesti jadi..hehe..

17 comments:

nYomeL said...

salute sama put! cantek put! mudah je kann..?? mari kite wat beramai2.. suke2! :D

aNiEys said...

nak tye mana nak dpt tisu berwarna2 mcm tuh yer....

miss puteri said...

nYomel~ thanks tau bg cara mudah nie. kejap ke dah dapat bykk.hehe... tq nyomel!!

miss puteri said...

anieys~ kat ikea dear!.. tapi tak byk kaler sgt skrg..

miss puteri said...
This comment has been removed by the author.
rose said...

cantik!!

eh,baru nk tnye beli kt mne..hehe..tp nape tak perasan pn mse g ikea..huhu..

aNiEys said...

oo kat ikea der yer?? mahal tak??? wane biru der tak??? hehee.. nak buat.. comel...

miss puteri said...

Rose. haah, kat ikea dear. kat level 1 je rasanya.lupa pulak.huu..

anieys~ 11.90=50 helai. 50 helai dpat 200kuntum bunga, so kos dalam 0.06 sen per kuntum.(~_^). ada, warna biru. put pernah buat kaler biru. cantk..

K.I.N.A said...

ok, put tlg buat..haha..!

miss puteri said...

boleh2!!hehe.. cikit2 boleh. byk tak sempat.hoho. lepas kawen busy..hehe

iPai said...

tempah 2 biji !!

miss puteri said...

2 jee naufal..cukup??hehe.. 2 , duapolohsen saje..

LisaLisut said...

put amik aa upah put ;p

miss puteri said...

amboi lisa...hehe... boleh difikirkan bila majlis sndiri dah selesai.hehe.. tgok feedback org ramai. eceh, angan2 tinggi noo.haha

nida-razak said...

puteri, nida beli gak ketas tisu..tp mcm lain je..huhu..nampak yg puteri ni mcm keras sket, snang kemas..yg nida punya mcm terlampau lembut la..

azizah said...

naj beli jugak tisu paper niiiii...

azizah said...

naj beli jugak tisu paper niiiii...